donderdag 7 juli 2011

Champignoncourgettespiesjes

Voor een feestje met bbq van een schone zus werd ik gevraagd of ik als kadootje iets wou maken voor bij / op de bbq. Het werd zowel bij als op. Dit was voor erop en binnenkort volgt voor erbij. Ik moet alleen de foto nog even gemaild krijgen.



Champignoncourgettespiesjes

(voor veel spiesjes)
  • 750 gram redelijk grote champignons
  • 1 courgette (± 350 gram)
  • 6 eetlepels fijngehakte verse kruiden (ik gebruikte alles wat ik op mijn balkon heb: rozemarijn, salie, oregano, munt, tijm, bieslook, dragon)
  • 2 teentjes knoflook
  • 4 eetlepels olijfolie
  • peper, zout
  • 4 eetlepels water
  • sateprikkers, geweekt in water
Snijd het een dun plakje van het steeltje van de champignons en snijd hele grote champignons in kwarten of de helft. Bedenk dat je er een prikker door heen moet kunnen steken. 
Snijd de courgette in ongeveer even grote stukjes.
Hak de kruiden fijn. Doe ze in een kleine blender / keukenmachine / staafmixerkom met de uitgeperste teentjes knoflook, olijfolie, peper en zout. Meng tot een homogeen mengsel. Mix er dan het water door.
Verdeel het kruidenmengsel gelijkmatig over de champignons en courgette. Ik gebruikte een kwastje. Laat minimaal 4 uur intrekken.
Rijg de groente aan de spiesjes. Bak ze gaar boven de bbq.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten