dinsdag 9 augustus 2011

Puntpaprika gevuld met mozzarella en ansjovis


In het kasje bij mijn tuin heb ik een bepaald soort paprika's staan. Vorig jaar had ik alleen groene. Omdat ik inmiddels wat gelezen heb over een deel groen oogsten om ervoor te zorgen dat de rest rood wordt, had ik 2 paprika´s groen geplukt. Die had ik gevuld met mozzarella en ansjovis. Dat zou een vlakke dan wel zoute smaak op moeten leveren. Mijn eerste hap was echter scherp, pittig. Bij manlief liep bijna het zweet over zijn gezicht. Hoe zou dat komen? Het bleek dat de paprika´s (heel) pittig waren. Omdat ik niet meer weet van welke van de 3 planten ze komen, moet ik goed op gaan letten de volgende keer. Weet iemand hoe dit kan?
Ik ken wel het verhaal van de pimiento padron, een milde peper, waar 1 op de 10 wel pittig is.


Puntpaprika gevuld met mozzarella en ansjovis

(2 personen) 
  • 2 puntpaprika´s
  • ± 2 eetlepels gesnipperde ui
  • klein beetje olijfolie
  • teentje knoflook
  • 1 bolletjes mozzarella
  • 4 ansjovisfilets
  • 1 losgklopt ei
  • polenta (maismeel)
  • olie om in te bakken
Snijd het kapje van de paprika. Haal de zaadlijst en zaadjes er voorzichtig uit, maar zorg dat de paprika heel blijft. Gaar de paprika 2-3 minuten op de hoogste stand van magnetron iets voor.
Verhit het beetje olijfolie en fruit de uisnippers zachtjes glazig. Roer de knoflook en ansjovis erdoor en laat de ansjovis uiteen vallen. Doe over in een kommetje. Snijd en scheur de mozzarella in kleine stukjes en meng met het uimengel. 

Vul de paprika´s met het mengsel en duw goed, maar voorzichtig naar beneden. Doe het vullen pas vlak voordat je de paprika´s gaat bakken.
Doe het ei en de polenta in 2 aparte diepe borden. Rol de paprika´s door het losgeklopte ei en daarna door het maismeel.
Verhit een laagje olie in een koekenpan en bak de paprika´s hierin zo´n 3 minuten aan elke kant (er zijn 4 kanten).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten